Адаптація до школи

0
101

Ще кілька десятиріч тому проблема підготовки дітей до школи не була такою гострою, як сьогодні. Нині постійно доводиться чути від батьків, педагогів про складнощі адаптації дітей до шкільного навчання. Головні труднощі не стільки в зовнішніх умовах, скільки у внутрішніх станах, особливостях, рівнях розвитку дітей. Про труднощі дошкільного навчання розповідає методист районного відділу освіти Надія Воробець:

– До школи загалом приходять розумненькі, розвинені діточки. Проте, як виявляється, напрямок та якість їхнього розвитку здебільшого не відповідають нашим вимогам. Батьки вчать читати, писати, лічити, а вчителі скаржаться: «Кмітливий, але не зібраний», «неуважний», «погано запам’ятовує на уроці», «відволікається, думками відсутній», «заважає вести урок», «багато розмовляє, відволікає інших». Трапляється і таке, що труднощі, накопичившись, перетворюють здібну, розвинену дитину на невпевнену в собі, безпорадну. Звісно, навчання дошкільнят елементів писемного мовлення (письма і читання) має місце в освітній роботі, але слід пам’ятати, що формування |цих навичок, власне письма і читання, – це прерогатива школи. Правильний підхід до елементів грамоти, – хоч і важливий чинник підготовки до школи, проте не єдиний і не головний. Готувати дитину треба не до шкільного навчання, а до нових умов шкільного життя взагалі. Маленькому школяреві бракує не стільки конкретних знань та вмінь, скільки здатності керувати своєю поведінкою, діяльністю, увагою. Більш адекватними можливостями і потребами дошкільного віку є розвиток дрібної моторики кистей рук, координація руху очей і рук, уміння орієнтуватися на сторінці зошита (в клітинках і на рядках), елементарних графомоторних умінь, фонематичного слуху, ознайомленням зі словом і реченням, складом і звуком, літерами, навчання основного звукового аналізу, а на цьому ґгрунті – первинного поскладового читання. Важливо ж посилити саме розвивальний і виховний аспекти інтелектуальної підготовки дошкільнят, зробити акцент на формуванні мотивів пізнавальної діяльності, інтелектуальних почуттів, інтересів, розвитку психічних процесів, вольових якостей тощо.

Тому в Україні набули розвитку навчально-виховні комплекси «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад», «загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад». Організаційною особливістю комплексів є наявність двох підрозділів – дошкільного і шкільного, що призводить до об’єднання педагогічного процесу.

Для того, щоб охопити всіх дітей 5-річного віку дошкільною;освітою, створюються групи з короткотривалим перебуванням дітей – 4-5 год.

Із 1 вересня такі комплекси створюватимуться на базі Київецької та Рудниківської шкіл.

Записала Ліля Дудич.

Leave a Reply

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz