Хворіють школярі

0
223

І знову маємо випадок смерті на фізкультурі – в Одеській області на уроці під час гри у футбол помер 15-річний учень 9-го класу. Як свідчить статистика, у нашому районі у сорока відсотків школярів під час медоглядів медики виявляють ті чи інші патології у фізичному розвитку. Цифри зростають, починаючи від 4-5 класів. Про це інформує Ольга Мотько, завідуюча санітарно-гігієнічним відділом Миколаївської районної санепідемстанції.
– Причин погіршення здоров’я серед підлітків можна знайти дуже багато. І треба говорити про те, що в школах приділяють недостатньо уваги здоров’ю учнів. Пам’ятаю, що ще під час мого навчання на уроках обов’язковою була так звана п’ятихвилинна розминка, вчителі постійно звертали увагу дітям на те, як треба сидіти. Вже мої діти цього не знають. Можливо, шкільне навантаження велике і вчитель не встигає.
Щорічно всі школярі проходять медогляд, деякі класи – поглиблений. За результатами поглибленого медогляду формуються заключні акти, які направляються нам. Не подали такі акти ще Держівська, Київецька школи, але загальна картина вже вималювалась. І маємо якраз до сорока відсотків дітей з вадами здоров’я. Найбільша кількість саме ортопедичних патологій. Це сколіози, плоскостопість. Також великий відсоток офтальмологічних та ендокринних відхилень.
Ми аналізуємо ці цифри, оголошуємо їх на медичних радах. Також в зверненнях до відділу освіти вказуємо, до прикладу, на невідповідність вимогам шкільних меблів у тих школах, де найбільше поширений сколіоз.
Побажання медикам, щоб оці поглиблені огляди проводити спецбригадами, у які б входили всі вузькі спеціалісти. Щодо освіти – дані про медогляди повинні би опрацювати вчителі фізкультури, класні керівники, щоб вони знали, як працювати з дітьми, яке здоров’я має кожна дитина, навіть те, чим вона може харчуватись, а чим ні, як вона повинна сидіти, в якому ряду і за якою партою і так далі.
Після проведення медогляду учнів для занять фізкультури мали б поділити на три групи: основну, підготовчу та спеціальну. Ось тут на рівні освіти є проблеми. В основній повинні займатися діти, які не мають відхилень, пов’язаних зі станом здоров’я. Усі заняття для них – згідно з навчальною програмою. В підготовчій – школярі, що мають незначні проблеми зі здоров’ям та слабку фізичну підготовку. Вони мусять дотримуватися навчального плану з деякими обмеженнями. Учнів із вкрай слабким станом здоров’я зобов’язані навчати окремо – за спецпрограмою лікувальної фізкультури. Але насправді цього ніхто не дотримується. Немає спеціаліста, немає коштів…
У початкових класах замість фізкультури часто може бути математика. Чомусь класоводи вважають фізкультуру «легким» предметом, не конче потрібним. Тому вартувало б і тут виділити окремого спеціаліста.
Треба звернути увагу на такий чинник, як медико-педагогічний контроль. У міських школах працюють медсестри, які десь-колись можуть зайти на урок фізкультури і прослідкувати за станом тиску-пульсу у дітей. Якщо би це робили постійно і підказували вчителю, яке навантаження він може дати дитині, мали б результат. Повторюсь, що така практика є лише у міських школах, у селах ця робота, практично, не проводиться.
Ще одна проблема – спортивне взуття і форма. Ще у радянські часи існувала практика, що діти на фізкультуру переодягалися. І до неї вартувало б повернутися. Зараз підлітки постійно ходять у кросівках, від чого розвивається плоскостопість. Так само у школах роздягальні ніби відремонтовані, але ними ніхто не користується.
Згідно зі статистичними даними, із 310 гімназистів ортопедичні захворювання мають 108, а ось у Липівській школі із 154 учнів – лише 9. У Миколаївській ЗОШ №1 із 692 – 60, у Більченській – із 300 – 43 дитини.
Тому, говорячи про здоров’я уже випускників, похвалитися не маємо чим. І, відповідно, саме через ортопедичні проблеми наших юнаків дуже часто комісують під час призову в армію.

Leave a Reply

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz