Ситуація. Ні, це не Венеція…

0
166

У „Громаді” №56 (2212) від 29 липня ц.р. в матеріалі під рубрикою „Фотофакт” ішлося про затоплення земельної ділянки громадянки Софії Мороз у Рудниках. Очевидці тієї зливи вівторкового надвечір’я (28 липня), наслідки якої переповнили чашу довготривалого терпіння селянки, стверджують, що водяні валуни, які неначе вривалися в садибу, із гулом котилися аж із самого перехрестя автотраси „Київ-Чоп” автодорогою „Ходорів-Дрогобич”, оскільки там, як помітно навіть неозброєним оком, – найвище. Відповідно, і дорога поблизу садиби С.Мороз пролягає набагато вище ще й від інших садиб уздовж неї. Звісно, розробники проектно-кошторисної документації ще задовго до виконання капітального ремонту цього відрізку автотраси мали б урахувати інтереси місцевої громади. Однак, сьогодні очевидним є факт ігнорування сусідства із нею корінних жителів села.

Коментує ситуацію сільський голова Рудників Степан Дубик:

-Рудниківська сільська рада неодноразово зверталася письмово в обласну Службу автомобільних доріг із проханням щодо вирішення ряду проблем жителів Рудників, викликаних ремонтом автодороги М-06 Київ-Чоп на ділянці 441+000 км 621-500. Також на сході села у квітні 2007 року прийнято рішення звернутися із відкритим листом до Президента України В.Ющенка, прем’єр-міністра В.Януковича, начальника Служби автомобільних доріг у Львівській області І.Завійського, головного інженера Резидента відповідного Консорціуму Паоло Орсіні, в якому йдеться, зокрема, про „вжиття заходів щодо перехоплення води із проїзної частини дороги та скидання її у колодязь”. Серед іншого, й листом від 11 грудня 2007 року, в якому, зокрема, просила повторно розглянути питання про благоустрій дороги, тобто відведення дощових і талих вод із проїжджої частини дороги, які стікають на земельну ділянку жительки села С.Мороз. Скеровано й лист головному інженеру відповідного Консорціуму, відповідального за якість виконання робіт, Резиденту Паоло Орсіні та головному державному санітарному лікареві Миколаївського району Юрію Чейпешу про те, що „у результаті навіть незначного дощу вода із площі майже 2 гектари дорожного полотна, перехрестя і майданчика, які мають чітко виражений односкатний профіль, не перехоплюється ніякими гідроспорудами, а, змиваючи покриття дороги, накопичується і заливає повністю проїзд до вулиці Нової, а також подвір’я, криниці, присадибні ділянки та сади жителів С.Мороз та В.Венчака”.

Відповідь першого заступника начальника Служби автомобільних доріг у Львівській області П.Шпитака звучить, серед іншого, так: „Для водовідведення дощових і талих вод із автомобільної дороги Київ-Чоп розроблено відповідні заходи, які передбачають перехоплення води із проїжджої частини і скидання її в колодязь. Ці роботи будуть виконані у 2007 році”. Однак, у сільрадівській папці „Листування” є й лист із Києва – від заступника голови Державної Служби автомобільних доріг України Володимира Параци від 16 червня 2009 року, в якому йдеться: „За дорученням міністра транспорту та зв’язку України від 26.05.2009 р. №Д-1592 … розглянуто запитання щодо влаштування водовідведення в селі Рудниках. Протягом минулих років під час виконання ремонтних робіт на автомобільній дорозі Київ-Чоп Службою автомобільних доріг у Львівській області були виконані роботи щодо забезпечення водовідводу в районі вказаного перехрестя. Також проводилися періодичні огляди водовідних канав, очищення кюветів, а випадків застою води не виявлено. Щодо питання підтоплення села Рудники, то воно відбувається у зв’язку з хаотичною забудовою та відсутністю належного водовідводу в селі. На думку Укравтодору, для усунення порушеної проблеми необхідно провести роботи з улаштуванням водовідних канав по території села Рудників за рахунок коштів місцевого бюджету”. Отакої!!! Тож напрошується висновок, що завдана автодорожниками проблема жителів села – це особисті справи кожного жителя… А хіба ж це справедливо?

…Отримавши таку „добру” пораду від високого київського панства, яке, очевидно, поняття зеленого не має про якесь там село у нашій Україні, в якому живуть таки люди, і немало – більше трьох тисяч, а ще багато жителів села є власниками автотранспорту та справно сплачують ще й відповідний податок, отже, ознайомившись із такою відповіддю, депутатський корпус та члени виконкому не забарилися із рішенням: не залишатися наодинці із серйозною проблемою… Незабаром відправлено листа Миколаївському міжрайонному прокурору молодшому раднику юстиції С.Кравцю. Ось витяг: „…на ділянці дороги М-06 Київ-Чоп … проводився капітальний ремонт. Здана в експлуатацію у 2008 році. Проте замовником було зігноровано припис Департаменту державної автомобільної інспекції за №4/7-23 від 29.02.2008 р. та інтереси і життєву необхідність жителів села Рудників, які проживають обіч автодороги. Не проведені роботи з водовідведення дощових і талих вод із дорожного полотна, що призводить до підтоплення присадибних ділянок, господарських будівель, а також для безпеки руху на вищевказаній ділянці дороги не облаштовано світлофором перехрестя „Київ-Чоп” – „Жидачів-Дрогобич” та не освітлено проїжджу частину в нічний час. Сільський голова С. Дубик”.

За словами Степана Дубика, відповіді на цей лист сільрада не отримала. А, втім, редакції надано тільки частину листування сільської ради із різними структурами на тему дообладнання автодороги після капітального ремонту…

Леся Бардак.

На фото з архіву С.Мороз: ранньою весною без „Венеції” в городі не обходилося і в попередні роки, хоча „київськими очима” Служби автомобільних доріг „випадків застою води не виявлено”… Ця світлина – ще й заперечення хаотичності забудови вулиці.

Leave a Reply

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz