Україна стала світовим лідером з експорту соняшникової олії

0
220
Олія соняшникова

У маркетинговому році, що завершився 1 вересня 2009/2010, Україна поставила на світовий ринок 2,5 мільйона тонн соняшникової олії. Це 60% усього світового експорту і понад 80% обсягу соняшникової олії, виробленої українськими заводами (2,9 мільйона тонн).

“Українська олія експортувалося в 64 країни світу. Уперше в цьому сезоні відкрився дуже перспективний китайський ринок (поки в незначних обсягах – 34 тисячі тонн), – відзначає генеральний директор асоціації “Укроліяпром” Степан Капшук.

Основними ж покупцями української олії в сезоні, що завершився, стали Індія, Єгипет, Алжир і країни ЄС.

Експортувавши 2,5 мільйона тонн, Україна з великим відривом випередила своїх головних конкурентів – Аргентину і Росію, які забезпечили 19% і 11% потреби ринку відповідно.

Вказаний обсяг експорту – великий для нашої країни.

“Рекордні показники виробництва і експорту соняшникової олії в цьому сезоні обумовлені рекордним торішнім урожаєм – близько 6 мільйонів тонн”, – пояснює Степан Капшук.

Зазначені розрахункові показники говорять про те, що насправді соняшнику в країні набагато більше.

“Показники виробництва компаній та митні дані про експорт досить прозорі і відповідають дійсності. В той же час задекларованої кількості соняшнику не вистачило б навіть на те, щоб виробити ті обсяги масла, які були вивезені. Фактична наявність соняшнику і дані Держкомстату розходяться як мінімум на 1 мільйон тонн”, – додав експерт консалтингової компанії “ААА” Марія Колесник.

Небажання виробників декларувати площі посівів і заниження врожаю можуть бути пов’язані з посиленням контролю уряду за сівозмінами. Нагадаємо, що МінАПК стурбоване щорічним приростом питомої ваги технічних культур в посівному клині на шкоду продовольчим, в першу чергу ячменю. Але аграріїв можна зрозуміти, адже за підсумками минулого сезону соняшник став найприбутковішою культурою в агросекторі – його рентабельність досягла 41%.

Рекордний експорт вніс свої корективи і в розстановку сил у таборі українських експортерів олії.

Головною сенсацією став вихід на перше місце в рейтингу експортерів компанії “Кернел”.

Відповідно, беззмінний лідер минулих років – транснаціональна компанія “Каргілл” – змістився на другу позицію.

Зміцнення позицій “Кернел” сталося завдяки покупці компанії Allseeds – сумарно на ці дві компанії припала п’ята частина всього українського олійного експорту (14% – частка “Кернел-Трейд” і 9% – “Зерноторгової компанії”). У той же час частка “Каргілл” залишилася практично незмінною – на рівні 15%.

Учасники ринку відзначають, що приріст показників експорту – закономірний наслідок збільшення потужностей об’єднаної компанії “Кіровоградолія” (основний виробничий майданчик Allseeds, який перейшов під контроль “Кернел”). “На сьогоднішній день “Кернел” посідає перше місце за виробничими потужностями. Завдяки купівлі Allseeds компанія збільшила свої виробничі потужності на 40%”, – відзначає аналітик інвестгрупи “Сократ” Іван Панін.

Leave a Reply

Be the First to Comment!

avatar
wpDiscuz